Mitt Liv Med ADHD ...

En blogg om mitt liv med ADHD ! Att vara stark i alla motgångar! Att hamna fel att bryta ett mönster.. beroende . ätstörningar ... be strong girl !

Svacka... But now im back...:)

Kategori: Allmänt

Hej hopp... Har haft en svacka hela jävla helgen... Bara känt som om jag varit nere på havsbottnen som marika bruka säga..

Ingenting har känts rättvist.. bara skit helt enkelt... Men idag när jag vaknade kändes allt så jävla bra... fått tillbaka energi och styrka känner jag... Imorgon har jag gått på kuren i 14 dagar...  13 veckor kvar enligt mina planer.. men som sagt vet inte om jag behöver längre eller kortare.. Jag har börjat röra på mig nu med varje dag så det ska väl gasa på tempot lite när det gäller vikten...  ska börja med att gå 5 km raskt varje dag nu i en vecka... Kan inte hålla mig så springer lite då o då också :) Efter det ska jag börja springa 3 dagar i veckan och gå 5 km resten av dagarna i veckan... Måste komma ut varje dag när jag e arbetslös så det där med vilodag tror jag att jag struntar i... Man måste komma ut...

Men ja ska säga att man känner när man går så fort i slutet av rundan att man lever på 300-400 kalorier per dag... Puuuuhh... men ja kommer runt det är huvudsaken... har mobilen med mig om ja skulle kollapsa.. haha ... skojja så illa e det inte... Stavas kollapsa så? fan det har ja inte skrivit på länge.... Ni få rätta mig om ja ha fel... :S...

Mina planer fortsätter med Malmö... Sökt ännu fler jobb där nu och har uppsikt på lägenheter... Planera lite varje dag för det får mig på jävligt bra humör och dessutom får det mig att blicka framåt hela tiden...

Hoppas verkligen ja kan lyckas få ett jobb där nere... för då har ja nått mitt första steg... jag tycker det e så pissigt att gå hemma så kommer nog sluta med att ja träna ihjäl mig om ja inte få ett jobb haha.... ne men tiden försvinner ju extremt när man tränar...

På Torsdag kommer Sara hit iallafall :) ska bli skoj inte träffat henne på skitlänge... Tokan från Ljungby :) Hon o jag har fruktansvärt mycket gemensamt.. så det ger mig så mycket att bara prata med henne via msn... Hon hr kämpat fruktansvärt med att gå ner i vikt o lyckats riktigt bra...Nu kämpar hon för att hitta rätt livsstil för att behålla sin vikt... Visst e det sjukt egentligen... Först ska man lida o kämpa för att gå ner i vikt... Sen hålla på att försöka leva rätt .. träna så mycket så man inte gå upp i vikt.... Äta rätt för att inte gå upp... Hur mycket får man äta? och för att äta det där hur mycket måste jag träna? asså för att hålla sin vikt..... Det e nog det som är det svåra momentet... Egentligen...  Jag ser upp till människor som lyckas... Som verkligen klara av svåra saker.. För mig är det det svåraste som finns... Att loosa vikt...

Iallafall av allt jag har gjort i mitt liv... GULDSTJÄRNA till Sara.. Tack för alla samtal... haha man bli pepprad och tävlingsinstinkten i mig sätter igång som fan när jag ser hur Sara klarat ut de...  Så det ska va.....

Faktiskt kul att ja kommit närmre Sara på detta sättet med... Innan va det bara festpolare inget annat! Men nu har vi större planer med livet än så...  Fest är ett nöje som man givetvis ska ha i livet enligt mig.. men mycket.... väldigt MYCKET gå före....

Heja på dej Mirja med att du ska få klara ut detta... Att du ska få fortsätta gå på kuren och må bra...
HEJA Marika som också ska försöka ge sig på vikten med viktväktarna... Vi få alla stötta varandra så vi når våra mål... Hemskt va många det e som bantar nu,,,haha .. alla tänker på beachen 2009...

Ne nu ska ja spela lite eller vila.. trött efter rundan idag... Jävla vattenblåsa på hälen med... Bli så trött på fotjävlen... Inte nog med att man träna o ligger i.... Man ska ha en vattenblåsa som gör ont för varje steg man tar :(

puss o kram...

KOMMENTARER:

  • Mirja-Liisa säger:
    2009-01-19 | 19:35:12
    Bloggadress: http://mirjaliisa.blogg.se/

    Vattenblåsa är inte skönt. Men va glad att du har fötter att få vattenblåsor på! :P

  • Sara säger:
    2009-01-19 | 21:48:14

    Tack Lotta, Vad oerhört glad jag blev av dina fina ord. Kände mej stolt:-)Å tack detsamma för alla dina samtal, ha hjälp mej me så otroligt mycke och gett mej motivation. Känns så skönt att ha någon som sitter i samma sits som en själv. Vi är ju väldigt lika i många saker. Och jag vet att du komemr lyckas...Vi ses p Torsdag...ska bli såååå kul.Kram

  • Marika säger:
    2009-01-20 | 06:51:49
    Bloggadress: http://missmarikas.blogg.se/

    You go girl.... :)

    Idag ska jag försöka motionera samtidigt som dig så vi får uppleva gamla minnen.... HAHA så tokigt o promenera på varsin plats o prata i telefon men alla lösningar är bra utom de dåliga ;)

Kommentera inlägget här: