Mitt Liv Med ADHD ...

En blogg om mitt liv med ADHD ! Att vara stark i alla motgångar! Att hamna fel att bryta ett mönster.. beroende . ätstörningar ... be strong girl !

Tillbaka!

Kategori: Allmänt

Hej hopp...

Det va ett tag sen ja skrev nu... fan inte haft nån lust alls egentligen... Kändes som jag skulle ta bort bloggen... Men ne ja ska fortsätta :) för er som tycker mitt liv intressant så ska ja fortsätta för er skull :) jag har inte haft nån svacka eller nånting egentligen... Jag lever ett rätt vanligt liv utan mat... okej det är kanske inte så vanligt... men ändå... jag har blivit van....

Idag är jag inne på vecka 3 dag 4... Så börja närma sig 3 veckor......... :) Jag har fortfarande inte vägt mig... Gör det när det känns rätt :) Sara från Ljugby va här o drack kaffe i torsdags oxå.. Jättetrevligt.. hur mycket som helst att prata om :) När man umgås med Sara så är det verkligen en vänskap där ge och ta gäller.... Inte många kompisar som är sådana... Jag har två... Det räcker visserligen för mig.. Bättre o ha 2 underbara som ställer upp o lyssna och som oxå vet att jag ställer upp o lyssna när som... Många som har en massa polare men ingen sådär jättebra... Åå se fram emot när jag e klar med all viktnedgång... Då bli det kryssning :) Fira lite... Hade tänkt oss Valborg :) helt perfa...!!! Denna gången bli det troligsvs Cinderella...

Åå längtar.. men det e länge till så få fokusera på att gå ner med träning o kur nu... Måste komma igångmed att springa... Måste va helt redo.. tills dess går jag raskt... träna upp mig o gå ner i vikt lite till :)

Häromdagen pratade dem om att vara en förebild för sina medmänniskor... Att det va nåt varje människa skulle uppnå med livet.... men när är man en förebild eg? tydligen va det inte när man inte kunde vara den man är o bantade... Men hallå... va fan e det för prat?Ska man då leva i misär för man vantrivs så? Det är ju farligt med övervikt med... Är man inte en förebild när man pallar med att gå ner så mycket i vikt som vissa gör? Kan förstå det till en viss del för en del gör det på fel sätt... och det kanske många ser att det ja håller på med är.. men det struntar jag i.. För det är såhär jag får motivtion.. Det är såhär jag går ner i vikt.... Har jättesvårt för att gå ner genom tallriksmodell o skit.. Alla har ju olika kroppar.....

jaja det där e lite skumt.. När fan är man en förebild för sina medmänniskor? Jag e nog definitivt inte det! De som ser upp till mig måste va helt labila hahahhaa...... Självkänsla = Noll... ne jag jobbar faktiskt på självkänslan..... Går sådär... Är på god väg....

Ska försöka uppdatera bloggen varje dag nu iallafal

Ha en bra helg...

Förresten glöm inte se Seven Pounds med Will Smith... Skitbra film.. rekommenderas skarpt!!

Puss

Sorry alla stavfel... palla fixa"

KOMMENTARER:

  • Marika säger:
    2009-01-24 | 20:06:31
    Bloggadress: http://missmarikas.blogg.se/

    Tack för filmtipset!



    Jag är säker på att din självkänsla kommer öka :)

    Finns bara viljan så klarar du det!



    Kramar



    Saknar dig!

  • Stina säger:
    2009-01-30 | 18:54:25

    Det är me att vara en förebild menas nog me alla människor. Alla ser ju olika på sina liv. Alla har olika förebilder, de som de ser upp till & vill vara som..

    En människa som kanske är överviktig, mår bra & känner att den inte har nåt behov av att banta ner sig, den människan är en bra förebild.

    Även en människa som vill banta eller är smal redan är en förebild.

    Men att försöka få alla att banta ner & bli smala, är kanske inte dagens bästa världsbild. Alla är olika, å det är bara att acceptera.. Tyvärr är det ju många som mår dåligt just för att de inte är såå smala som "den där" smala tjejen.. Många yngre...

    Man ska inte gå runt å tänka på hur andra ser en! Trivs man med sig själv så mår man bra me sig själv, å det är väl det som är viktigast eller? Ett dåligt självförtroende syns utåt mot människor vi möter, ett bra självförtroende syns oxå utåt! Man utstrålar glädje, energi & kärlek som syns så j-kla väl!

    Vill du banta ner dig till din drömvikt så gör det =).

    Bara menar att det är många som tänker i fel banor (att man måste vara smal...)



    Ha det toppen & lycka till! Själv måste ja dra igång me min träning nu innan ryggen rasar igen...

    Kram kram

  • Stina säger:
    2009-01-30 | 18:59:05

    Förresten... skaffa en stegräknare.. det peppar en enhel del att just ut & gå mm. Det finns en sida http://www.stegraknare.se/omvandla som är bra att kika på =). Där kan du omvandla ex. dammsuga till steg =).

    Ha det toppen!

  • Anonym säger:
    2009-02-02 | 10:22:06
    Bloggadress: http://emlinelin.blogspot.com

    Hej Vännen!

    Hoppas allt är bra med dig. Tänkte jag kunde kika förbi i veckan.. om du är hemma! Var ett tag sen vi sågs, saknar dig vännen!

    Kramar

    emelie

Kommentera inlägget här: