Mitt Liv Med ADHD ...

En blogg om mitt liv med ADHD ! Att vara stark i alla motgångar! Att hamna fel att bryta ett mönster.. beroende . ätstörningar ... be strong girl !

Nu ska jag börja blogga på riktigt :)

Kategori: Allmänt

Jaha.... Här sitter man och funderar på vad man ska skriva om när man har en bloigg.. Så lite som möjligt men så spännande som möjligt och mycket foto.. aj aj... svårt det här... Ska öppna den här bloggen för alla.. mycket roligare sägs det... Varför ska man annars ha blogg egentligen :)

Det är sommar men regnet faller ner... men snart bli det kanonväder det vet jag :) har sommarlov men hur kul är det? När man ska plugga till hösten igen å man inte har sommarjobb.. Är sjukskriver en vecka till och vill verkligen inte vill jobba jobba jobba.. Men har ramlat ner i ätstörningsträsket... och ja... jag öppnar mig.. Varför ska jag skämmas... Det är inte lätt idag när man ska vara si o så... Vill nog öppna mig för att andra ska våga detsamma... Man ska nog inte skämmas för de problem man har.. Alla har sina egna problem.... men det ja ska lära mig i livet är att öppna mig inte skämmas för det man är... 

Kanske erkänna att man är den man är... helt enkelt.. Jag tror fler har haft sådana problem som jag har.. Bara att det liksom döljs..  Jag har döljt det för länge... Och vill hjälpa andra någon gång i mitt liv när jag själv mår bra.. för det är mitt mål nu....  Att kämpa för ett bättre liv....

Jag pluggar till undersköterska yrkesutbildning i min hemort älmhult... trivs kanonbra med det.. att få utbilda mig till det jag vill... Kommer troligtvis att läsa vidare inom psykiatrin... Jag älskar att läsa om just själen :)  Vill jobba med människor mer än allt annat... Hjälpa dem som har det svårt.. och ha förståelse.... Det är så många som mår psykiskt dåligt i det samhälle vi lever i... Det är så tragiskt så man liksom mår dåligt av och tänka på de... Därför jag brinner för detta yrke...

Ska inte skriva mer idag.... det år räcka men följ gärna med mig... om det känns intressant.....

Ska försöka uppdatera så ofta jag kan.... Vli seriös bloggskrivare... och glöm inte kommentera...

Kram o puss.....

* öppna sig är viktigt, inte hela tiden tänka på vad andra tycker *

KOMMENTARER:

  • Marika säger:
    2010-06-09 | 21:48:46

    Du är bäst som du är!

    Jag tycker om dig precis som du är o det är alldeles för många som mår dåligt i dagens läge o dessutom tiger om det!



    Stort av dig att berätta!



    Kram

  • Carina säger:
    2010-06-09 | 22:35:00

    Åh gumman jag blir alldeles gråtfärdig när jag läser din blogg och vill bara krama dig... Kära lilla du, den härligaste av alla härliga personer, och vi gillar dig, trots att du tycker att du har dina sidor. Men det är ju de sidorna som gör DIG till den DU är. Sköt om dig Lotta. Du är så himla go och härlig och skön människa! Jag tror alla våra änglar i himlen ser på dig med ett leende.

    En hård bamse-kram vill jag ge dig nu!

Kommentera inlägget här: