Mitt Liv Med ADHD ...

En blogg om mitt liv med ADHD ! Att vara stark i alla motgångar! Att hamna fel att bryta ett mönster.. beroende . ätstörningar ... be strong girl !

Pojk och flick adhd kan skilja sig!

Kategori: Allmänt, adhd

Så hur va jag som barn ? Jag va ju pojk flicka så väldigt mycket såkalllat pojk adhd ! Det kan skilja sig men i princip är det samma problem man har ! Pojkar är mer utåt sätt än flickor som faktiskt inte syns på samma sätt .. Vilket är jävligt svårt eftersom det är svårare att se dem i skolan ..

http://www.svd.se/vem-ser-den-tysta-flickan

Man kan sammanfatta mig som en unge med överskottsenergi .. Jag började rymma tidigt ! Jag hoppade ut från fönster när vi skulle vila hos dagmamman .. Det va inget jag kände för ... Hittade alltid ett sätt att sticka på .. Och saken va den att jag hade inte spärren andra barn har .. Att bli rädd ... Jag bara drog och va inte rädd för saker .. Jag sökte många gånger uppmärksamhet såklart .. Uppmärksamhetsbrist är ju en typisk adhd symtom.. Därför är det extra viktigt att ge kärlek värme och närhet till ett barn med adhd .. Men det är inte alltid man kan det ..
Iallafall inte i den mängden som behövs..

Min mamma blev ensam när jag va cirka 1 månad i magen ... Min pappa dog i en tragiskt trafikolycka när han jobbade .. Han va delägare i en lastbilsfirma... Han va på väg upp till Sthlm och hade paus och skulle upp och klättra på taket för att fixa något ... Halt kallt och jävligt så ramlade han ner.. Och därefter påkörd av en dumpers.. Det va bara meningen att han skulle dö... Så brutalt liksom ! Inte rättvist att en sådan god människa skulle dras ifrån oss.. Pappa till 3 barn .. Min bror som va 12 år , min syster som va 4 år .. Och jag va på väg ! Ingen trodde jag skulle klara mig eftersom det va så tidigt i graviditeten och sådant trauma! Men jag va väl en kämpe redan i magen i guess.. Plus världens starkaste mamma ...

Min mamma skulle finnas för tre barn och då mig som va så energirik .. Plus arbete på det .. Just det jag menade ovan .. Ibland kan man inte ge det som behövs för det är fler som behöver det minst lika mycket ...

Missförstå mig inte .. Fick massor av kärlek och jag tog ju mest plats .. Allt mitt springande .. Affärer va nog omöjligt att ta med
Mig i .. Vet jag pillade på allt (gör ja fortfarande) rev ner .. Gömde mig och sprang iväg .. Jag fick vara hos faster många gånger .. Det är min extra mamma.. Som hon ställde upp .. Alltid älskat henne massor ... Den där spärren jag skrev om.. Ett exempel .. Vi va i Holland på ett hotell vid havet.. Där det va farligt med tidsvattnet.. Vi va alla uppe på hotellet .. Mamma vände ryggen och borta
Va jag .. De letade sen kollade de ut då sprang jag på stranden mot tidsvattnet.. De va många våningar upp .. Snacka om panik .. Tänk er som förälder .. Inte lätt .. De kunde knappt åka på semester för ja bara sprang .. I Tyskland sprang ja rakt ner på en motorväg ..

Jag hade grymt mycket energi och jag tänkte mycket för mycket .. Lillgammal inuti galen utåt sätt .. Jag tänkte tankar inte ett barn ska göra ... Jag hade problem med sömnen redan som liten .. Jag tänkte tänkte tänkte ...

Och tänkte ....

När ja va ledsen drog jag ! Sökte aldrig tröst .. Varför vet jag inte .. De onda tankarna tog över .. Mycket tankar om döden och min pappa såklart .. Men så va det inte alltid , men ändå till och från .. Hade nog för många
Frågor och ville ha svar.. Frågade aldrig för det va så känsligt ämne .. Pratade vi om
Det så grät de flesta givetvis.. Mormor farmor och farfar.. Stor sorg som ingen kunde tackla.. Min bror tog det värst som va 12 år .. Hela livet blev uppochner ... För alltid ..

Mamma va som sagt själv 6 år .. Då träffade hon min plastis.. Vilken stark människa och världens snällaste .. Jag va sex år och tyckte det va jättekul men det tyckte inte mina två syskon .. De hatade honom.. Egentligen hatade de inte honom .. De ville bara ha mamma för sig själva ... Ingen skulle minsann inkräkta på deras mark .. De gjorde deras kärlek till ett helvete .. Och rent av helvetet .. Det blev så illa så de tänkte bryta men då vände det helt plötsligt .. Vilket jag är glad för .. Han gjorde ju mamma lycklig .. Vilket hon va värd <3 de kämpade hårt för kärleken ! Jag va åt andra hållet .. Lite kär i honom tro jag ha ha ha .. Nä men ville bara han skulle leka med mig ... :)

Är så jävla glad att jag är uppväxt utan mobiler .. Jag va alltid ute i naturen !! Lekte militär med grannpojkarna .. Klättra i träd såklart för högt så jag inte kom ner några gånger ... Eldade nästan upp skogen :) Men mig såg man inte inne så ofta !

Här va lite om barndomen ! Missförstå mig inte måste ja skriva igen .. Jag hade en bra barndom med mycket värme och kärlek .. Det som va jobbigt är ju tankarna överskottsenergin uppmärksamhetsbristen sömnbesvären .. Alltså adhd symptomerna .. Men det fanns ju inte på min tid .. Man va vara en busig och jobbig unge.. Synd för man fick höra hela tiden .. Du är jobbig skärp dig sitt still va lugn .. De sitter fast idag .. För jag är hela tiden rädd för att ja just är jobbig .. Säg aldrig sådana saker till era barn för ni vet inte om de ens klarar av det .. Man är ju den man är
Och inget jag kunde hjälpa .. Idag vet man mer men ändå så mycket okunskap ..

Ingen visste ett skit under min uppväxt och skolgång ..

Nästa gång ja skriver bli det lite om skolan och tonåren som nog va den värsta tiden i mitt liv ... Men ändå hade jag jävligt kul många gånger ..

Ha en fin dag !

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2016-06-30 | 13:25:00

    Ojojoj! Vad man känner igen sig i detta. Så bra skrivet vännen. Kan bara säga fortsätt med detta. Kramizen Annika

    Svar: Nu bry ja mig inte längre allt ska ut och du ska bara veta att värre och värre bli det .. Tack Annika ! Vi få ses snart ! Kram
    LottisPottis

  • Annika säger:
    2016-07-04 | 10:39:57

    Jo nog vet jag allt att det blir värre för att det ska bli bättre sen. Håller själv på med en överklagan till de högre "pappersmakterna". Skam den som ger sig.

Kommentera inlägget här: